Pierwszy e-TIR Mercedesa-Benza zjechał z linii produkcyjnej

Pierwszy e-TIR Mercedesa-Benza zjechał z linii produkcyjnej

Mercedes-Benz e-Actros
Mercedes-Benz e-Actros Źródło: Daimler
W fabryce Mercedes-Benz Wörth rozpoczęto produkcję pojazdu ciężarowego eActros z napędem akumulatorowo-elektrycznym.

O sprawie obszernie donosi Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar. Światowa premiera Mercedesa-Benza eActrosa odbyła się pod koniec czerwca 2021 roku, a pierwszy pojazd seryjny właśnie zjechał z taśmy produkcyjnej w nowej hali produkcyjnej o nazwie Future Truck Center w zakładzie w Wörth.

Elektryczny TIR

Mercedes-Benz eActros został wyposażony w jednostkę napędową z dwoma zintegrowanymi silnikami elektrycznymi współpracującą z dwubiegową skrzynią biegów. W zależności od wersji eActros czerpie energię z trzech lub czterech akumulatorów i może osiągnąć zasięg do 400 kilometrów. Pojazd można ładować mocą 160kW. Ładowanie trzech akumulatorów na stacji szybkiego ładowania prądem o natężeniu 400 A od 20 do 80 procent zajmuje nieco ponad godzinę.

W pierwszej kolejności model seryjny Mercedes-Benz eActros będzie dostępny w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Włoszech, Hiszpanii, Francji, Holandii, Belgii, Wielkiej Brytanii, Danii, Norwegii i Szwecji. Wprowadzenie pojazdu na inne rynki przewidziano w późniejszym terminie.

Kolejne eko-pojazdy wkrótce

Jak donosi IBRM Samar, Future Truck Center odbędzie się również elektryfikacja kolejnych neutralnych pod względem emisji CO2 ciężarówek Mercedesa-Benza. Produkcja seryjna modelu eEconic, opracowanego do użytku komunalnego, ma rozpocząć się w drugiej połowie 2022 roku, zaś przeznaczony do transportu dalekobieżnego eActros LongHaul ma być gotowy do produkcji seryjnej w 2024 roku.

Czytaj też:
Ten kraj zakazał wyprzedzania się TIR-om. Polscy kierowcy też na to czekają