Retro elektryfikacja. Kultowe „Renówki” będzie można przerobić na auta na prąd

Retro elektryfikacja. Kultowe „Renówki” będzie można przerobić na auta na prąd

Starsze modele Renault będzie można zelektryfikować
Starsze modele Renault będzie można zelektryfikować Źródło: Renault
Zestawy do elektryfikacji dla starszych, kultowych modeli Renault zamierza zaoferować francuski producent i partnerska firma R-Fit.

Renault jest liderem na rynku samochodów elektrycznych we Francji. Teraz przesuwa granice i pokazuje, że również motoryzacyjne klasyki mogą mieć napęd elektryczny. Marka wprowadza we Francji, we współpracy z firmą R-FIT zestawy do elektryfikacji popularnych i kultowych dziś modeli: Renault 4, Renault 5 i Twingo pierwszej generacji.

Zestaw do elektryfikacji Renault 5 wejdzie do sprzedaży we wrześniu 2023 roku, a zestaw dla Twingo będzie dostępny w późniejszym terminie. W obu przypadkach będą oferowane na rynku francuskim.

Elektryk ze starego auta

Trzy w 100 proc. elektryczne modele zostaną pokazane na stoisku marki na salonie Retromobile.Odwiedzający salon będą mogli zapoznać się z ofertą i uzyskać na miejscu poradę przed złożeniem zamówienia na zestaw do elektryfikacji Renault 4 na stoisku partnera R-Fit. Zestaw do transformacji tego modelu będzie można zamówić online od 1 lutego na stronie rfitvintage.com w cenie 11 900 euro brutto (łącznie z ceną montażu).

Cechy zestawów do elektryfikacji

Elektryfikacja polega na wymontowaniu silnika spalinowego oraz zbiornika paliwa i zastąpieniu ich silnikiem elektrycznym i akumulatorem trakcyjnym. Zestawy przechodzą szereg testów homologacyjnych we francuskim urzędzie, odpowiedzialnym za homologacje UTAC, a ich poziom bezpieczeństwa odpowiada rynkowym standardom.

Instalacja zestawu daje prawo do korzystania z różnych krajowych i regionalnych dopłat we Francji (w zależności od poziomu dochodów i regionu). Zmniejsza również koszt eksploatacji serwisowania samochodu.

Transformacja starego przyjaciela

Po elektryfikacji swojego samochodu kierowca może spokojnie jeździć po drogach publicznych – otrzymuje świadectwo homologacji i rejestrację, w których w pozycji rodzaj napędu jest wpisane „Elektryczny” (EL) zamiast benzyny (ES).

– Jesteśmy bardzo entuzjastycznie nastawieni do pomysłu wprowadzenia zestawów do elektryfikacji naszych samochodów. Pozwolą pasjonatom przywiązanym do swoich samochodów, jak również młodemu pokoleniu na jazdę kultowymi modelami Renault 4, Renault 5 i Twingo po francuskich drogach. To nie tylko realizacja zasady gospodarki o obiegu zamkniętym, ale również rozwiązanie, które pozwala łączyć przyjemność z jazdy z oszczędnością i niezawodnością. I to bez zniekształcania stylu i oryginalnej linii wiecznie modnych kultowych modeli, które cieszą się dużą popularnością – podkreśla Hugues Portron, dyrektor The Originals Renault – la collection.

Dane techniczne zestawu do elektryfikacji Renault 4:

  • Zachowany oryginalny mechaniczny układ przeniesienia napędu
  • Silnik bezszczotkowy synchroniczny
  • Akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy (LiFePo)
  • Rozkład masy taki sam jak w samochodzie z silnikiem spalinowym
  • Zasięg około 80 km
  • Pełne ładowanie akumulatora w 3 godziny 30 minut
  • Licznik elektroniczny ładowania
  • Ładowanie z gniazda domowego 16A – 220 V
  • Zestaw akumulatora 10,7 kWh (105 V)
  • Moc silnika 14,5 kWp/48 kWp
  • Dwuletnia gwarancja

Czytaj też:
Czy da się „nauczyć” jeździć po dziurach w drodze?
Czytaj też:
Jak hałas wpływa na kierowców? Oto co mówi teoria obciążenia poznawczego