Trzy nowe hybrydy plug-in Mercedesa. Mniej niż 7 sekund do 100 km/h

Trzy nowe hybrydy plug-in Mercedesa. Mniej niż 7 sekund do 100 km/h

Nowe hybrydy plug-in Mercedesa
Nowe hybrydy plug-in MercedesaŹródło:Mercedes
Mercedes nieprzypadkowo wybrał te modele. Sprzedają się doskonale, są popularne i modne. Teraz CLA, CLA Shooting Brake i GLA mogą poruszać się na prądzie do 50 km.

Swoje hybrydy plug-in Mercedes oferuje pod nazwą EQ Power. Teraz gama modeli została poszerzona o kompakty i crossovery: CLA 250e Coupé, CLA 250e Shooting Brake oraz GLA 250e. Zamówienia na nowe modele można składać od wiosny 2020 roku.

Nowe hybrydy plug-in Mercedesa

Jakie są ich główne cechy? Wszystkie trzy hybrydy plug-in mają ten sam układ napędowy. Podstawą jest silnik elektryczny, który osiąga 102 KM. Jest połączony z 4-cylindrową jednostką spalinową o pojemności 1,33 litra, która dostarcza 160 KM. Łącznie układ daje moc systemową 218 KM i systemowy moment obrotowy 450 Nm.

Nowe hybrydy plug-in Mercedesa

Dzięki zastosowaniu motoru elektrycznego kompaktowe hybrydy plug-in błyskawicznie, typowo dla elektryków, reagują na wciśnięcie pedału gazu. Osiągi są imponujące. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa od 6,6 s dla Klasy A, do 7,1 s dla dużo cięższego GLA. Maksymalna prędkość waha się od 220 km/h (GLA) do 240 km/h (Klasa A limuzyna).

Nowe hybrydy plug-in Mercedesa

Układ napędowy magazynuje energię w akumulatorze litowo-jonowym o łącznej pojemności 15,6 kWh. Można go ładować z zewnętrznego źródła prądu, prądem zmiennym lub stałym. Oznacza to, że kompaktowe hybrydy plug-in mogą zostać naładowane ze ściennej ładowarki (wallboxa) o mocy 7,4 kW prądem zmiennym (AC) w ciągu 1 godzinę i 45 minut. W przypadku ładowania prądem stałym (DC) akumulator można „zatankować” od 10 do 80 proc. w ok. 25 minut.

Tak jak samochody elektryczne Mercedesa, także nowe hybrydy korzystają napędu plug-in trzeciej generacji. To oznacza, że dysponują wszystkimi jego funkcjami, w tym inteligentną strategią przejazdu. Analizują dane nawigacyjne, ograniczenia prędkości oraz przebieg drogi. Komputer planuje trasę tak, by jak najwięcej kilometrów zostało pokonanych na prądzie.

Czytaj też:
Ludzie mają w nosie auta na prąd. To samochody dla „eko-świrów”

Opracował:
Źródło: Mercedes