Tak wygląda całkiem nowa Skoda. Takiego auta Czesi jeszcze nie mieli

Tak wygląda całkiem nowa Skoda. Takiego auta Czesi jeszcze nie mieli

Skoda Enya iV
Skoda Enya iV Źródło: Skoda
Zadebiutowała długo zapowiadana elektryczna Skoda Enyaq iV. Klienci będą mieli do wyboru wersje tylno- oraz czteronapędowe i trzy rodzaje akumulatorów o różnej pojemności. Najmocniejszy wariant Enyaq RS iV rozpędza się do 100 km/h w czasie nieco ponad 6 sekund.

Mierząca 4649 milimetrów długości Skoda Enyaq iV bazuje na opracowanej z myślą o samochodach elektrycznych platformie MEB. Platformie, która trafi do modeli różnych marek z Grupy Volkswagena, m.in. do stylizowanego na crossovera Volkswagena ID.4 oraz Seataa el-Born (kolejnych nowości można spodziewać się w przyszłym roku, jak przypomina IBRM Samar).

Od strony stylistycznej Skoda Enyaq wyraźnie nawiązuje do zaprezentowanego rok temu modelu koncepcyjnego Vision iV. Ma układ wąskich reflektorów i masywny zderzak, wyraźnie przetłoczenia na masce silnika, jak również na dostępny opcjonalnie pas świetlny, biegnący przez całą szerokość przodu.

Bryła nadwozia Skody Enyaq została zaprojektowana w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać przestrzeń we wnętrzu. Bagażnik ma standardowo pojemność 585 litrów, natomiast długość między osiami wynosi 2765 milimetrów. Na liście wyposażenia nie zabrakło elementów „Simply Clever”, rozwiązań Skody, które obejmują pozornie błahe, ale bardzo przydatne elementy wyposażenia.

W gamie produktowej Skody Enyaq iV znajdą się docelowo wersje tylno- oraz czteronapędowe, trzy rodzaje akumulatorów do wyboru (pojemność brutto: 55/62/82 kWh), pięć odmian różniących się maksymalną mocą oraz funkcja szybkiego ładowania.

Według wstępnych danych fabrycznych, teoretyczny zasięg po jednorazowym „tankowaniu” do pełna wynosi w zależności od wybranej wersji między 340 do nawet 510 kilometrów (pomiar według normy WLTP). Topowy wariant modelowy zapewnia sprint 0-100 km/h w czasie około 6,2 sekundy, natomiast maksymalnie da się jechać z prędkością 180 km/h.

Wstępne dane dotyczące modeli Skody Enyaq iV:

Wersja Enyaq 50 iV

  • napęd: 4x2
  • maksymalna moc: 109 kW
  • maksymalny moment obrotowy: 220 Nm
  • przyspieszenie 0-100 km/h: 11,4 sek.
  • prędkość maksymalna: 160 km/h
  • zasięg (WLTP): 340 km

Wersja Enyaq 60 iV

  • napęd: 4x2
  • maksymalna moc: 132 kW
  • maksymalny moment obrotowy: 310 Nm
  • przyspieszenie 0-100 km/h: 8,7 sek.
  • prędkość maksymalna: 160 km/h
  • zasięg (WLTP): 390 km

Wersja Enyaq 80 iV

  • napęd: 4x2
  • maksymalna moc: 150 kW
  • maksymalny moment obrotowy: 310 Nm
  • przyspieszenie 0-100 km/h: 8,5 sek.
  • prędkość maksymalna: 160 km/h
  • zasięg (WLTP): 510 km

Wersja Enyaq 80x iV

  • napęd: 4x4
  • maksymalna moc: 195 kW
  • maksymalny moment obrotowy: 425 Nm
  • przyspieszenie 0-100 km/h: 6,9 sek.
  • prędkość maksymalna: 160 km/h
  • zasięg (WLTP): 460 km/h

Wersja Enyaq RS iV

  • napęd: 4x4
  • maksymalna moc: 225 kW
  • maksymalny moment obrotowy: 460 Nm
  • przyspieszenie 0-100 km/h: 6,2 sek.
  • prędkość maksymalna: 180 km/h
  • zasięg (WLTP): 460 km

Czytaj też:
Wiadomo jakie auta powalczą o tytuł Światowego Samochodu Roku 2021
Czytaj też:
Top 50 ulubionych samochodów Kowalskiego

Galeria:
Skoda Enyaq iV