Kultowe auto zostanie elektrykiem. Ale żeby naprawdę RAM?

Kultowe auto zostanie elektrykiem. Ale żeby naprawdę RAM?

RAM 1500
RAM 1500Źródło:FCA
Jak twierdzi zagraniczna prasa branżowa, koncern Fiat Chrysler Automobiles zapowiedział opracowanie modelu RAM w konfiguracji z pełnym napędem elektrycznym.

Decyzja włosko-amerykańskiej grupy wpisuje się w szerszy trend, jaki wyraźnie widać w segmencie dużych samochodów z nadwoziem typu pick-up, pisze IBRM Samar. Wystarczy wymienić takie marki jak Rivian, Tesla czy Ford, które zapowiedziały już premiery swoich elektrycznych półciężarówek. We wspomnianej grupie znalazł się również koncern General Motors, który pracuje nad modelem GMC Hummer EV z układem trzech silników elektrycznych o szacowanej mocy nawet do 1000 koni mechanicznych. Na ulicach już – podobno w 2021 roku.

Według analityków, do połowy bieżącej dekady większość marek oferujących na rynku amerykańskim modele typu pick-up będzie mieć w gamie wersje zasilane energią z akumulatorów trakcyjnych. „Elektryki” będą jednak sprzedawane równolegle z pojazdami dysponującymi napędem spalinowym.

RAM jest w Polsce

Tymczasem RAM jest oficjalnie sprzedawany w Polsce. Cennik za amerykańskiego pick-upa zaczyna się od 300 tys. zł. Dotąd, jeśli ktoś chciał jeździć pick-upem z Ameryki, mającym wymiary z prawdziwego zdarzenia, musiał importować samochód bezpośrednio albo zdać się na jedną z firm. Plus nie miał możliwości skorzystania z obsługi autoryzowanego salonu, a wszelkie konieczne naprawy i serwis załatwiać na własną rękę. Efekt? Nikt tego nie robił, a jeżdżące po kraju RAM-y to w większości samochody używane.

Na szczęście zawiązała się spółka, która została oficjalnym importerem Dodge’a oraz RAM-a. Inauguracja działalności importera miała miejsce w czasie poznańskiego Motor Show w 2019 roku, na stoisku można było zobaczyć dwa auta z jej oferty – Dodge’a Challengera oraz właśnie potężnego RAM-a 1500.

Gigant, bez konkurencji na rynku

Pick-up jest w Polsce od ponad roku oferowany z kabiną przedłużoną (Quad Cab) i kabiną czterodrzwiową (Crew Cab). RAM 1500 ma ponad 6 metrów długości, 2 metry szerokości i według zapewnień producenta pali 14,6 litra na 100 km. Polski importer oferuje montaż instalacji LPG (firmy Prins). To dodatkowy koszt w wysokości 13 600 zł.

Galeria:
RAM 1500

Sercem auta jest fantastycznie brzmiący 5,7-litrowy, benzynowy silnik V8 HEMI. Jego moc wynosi 395 KM. Konkurencji auto nie ma, ponieważ dostępne w Polsce pick-upy (Toyota Hilux, Nissan Navara, Mitsubishi L200, Volkswagen Amarok, Ford Ranger) to przy RAM-ie mikrusy.

A tak wygląda cennik pick-upa RAM 1500 w Polsce (ceny brutto):

  • Ram 1500 Quad Cab Bighorn - od 300 120 zł wzwyż
  • Ram 1500 Crew Cab Bighorn - od 319 800 zł
  • Ram 1500 Crew Cab Rebel - od 345 630 zł
  • Ram 1500 Crew Cab Laramie - od 345 630 zł
  • Ram 1500 Crew Cab Longhorn - od 381 300 zł
  • Ram 1500 Crew Cab Limited - od 415 740 zł

Wszystkie RAM-y 1500 mają gwarancję na 3 lata z limitem 100 tys. km.

Czytaj też:
Fuzja Fiata, Chryslera i Peugeota poczeka. Postępowanie wstrzymane przez KE