Kolejny gigant przechodzi na prąd. Ford podjął decyzję co do Europy

Kolejny gigant przechodzi na prąd. Ford podjął decyzję co do Europy

Ford Kuga FHEV
Ford Kuga FHEV Źródło: Ford, IBRM Samar
Od 2026 roku Ford będzie produkował w Europie wyłącznie auta z wtyczką (elektryki i hybrydy plug-in). A po 2030 roku już tylko elektryki.

W ramach nowej strategii rozwoju koncernu w Europie, do połowy 2026 r. wszystkie modele samochodów osobowych Forda oferowane w tym regionie będą w pełni elektryczne lub hybrydowe typu plug-in. Od 2030 r. w Europie nowe Fordy będą wyłącznie elektryczne.

Osobowe i dostawcze: tylko elektryczne

Ford dąży również do elektryfikacji pojazdów użytkowych. Zgodnie z planem, do 2024 r. staną się one zeroemisyjne: w pełni elektryczne, bądź hybrydowe typu plug-in. Firma spodziewa się, że do 2030 r. dwie trzecie sprzedaży pojazdów użytkowych stanowić będą samochody całkowicie elektryczne lub hybrydowe typu plug-in.

„Z powodzeniem zrestrukturyzowaliśmy Ford of Europe i wróciliśmy do rentowności w czwartym kwartale 2020 r. Teraz wkraczamy w całkowicie elektryczną przyszłość w Europie” – zapowiada Stuart Rowley, prezes Ford of Europe.

Ford plus Google: technologiczny sojusz

Niedawno Ford utworzył partnerską grupę z koncernem Google. Wspólne przedsięwzięcie o nazwie Team Upshift ma poszerzyć zakres możliwości działania firmy opartych na danych i przyspieszyć proces jej transformacji w dziedzinie tzw. „connected vehicles”. Amerykański gigant motoryzacyjny zawarł również strategiczny sojusz z Grupą Volkswagen w celu wykorzystania platformy samochodów elektrycznych VW MEB. Ogłosił jednocześnie, że do 2025 r. zainwestuje globalnie w program elektryfikacji co najmniej 22 miliardy dolarów. To kwota prawie dwa razy większa niż zakładały wcześniejsze plany inwestycyjne firmy.

Na modernizację zakładu w Kolonii, jednego z największych ośrodków produkcyjnych w Europie i siedziby Ford of Europe, przeznaczy 1 miliard dolarów. Inwestycja ta ma przekształcić kolońską fabrykę w Centrum Elektryfikacji Forda. Pierwszy seryjnie wytwarzany w Europie, całkowicie elektryczny samochód osobowy tej marki ma zjechać z taśm fabryki w Kolonii w 2023 r. W przyszłości zakład może produkować także drugi w pełni elektryczny model, jak pisze IBRM Samar.

Czytaj też:
Nowy Ford Kuga z napędem hybrydowym tylko lekko droższy od diesla

Źródło: Ford, IBRM Samar