Mercedes-Benz przyspiesza elektryfikację swoich aut. Firma ogłosiła datę

Mercedes-Benz przyspiesza elektryfikację swoich aut. Firma ogłosiła datę

Mercedes Benz S 580 e
Mercedes Benz S 580 e Źródło: Daimler
Niemiecki producent samochodów z wyższej półki zapowiada, że od 2025 roku wszystkie modele będą wyłącznie elektryczne lub zelektryfikowane. Kiedy koniec silników spalinowych?

Mercedes-Benz przedstawił kompleksowy plan przyspieszenia rozwoju elektryfikacji. W latach 2022-2030 firma zamierza zainwestować w samochody elektryczne ponad 40 miliardów euro, czytamy na stronach IBRM Samar.

Trzy platformy do 2025 roku

Do 2022 r. Mercedes-Benz będzie oferował pojazdy z napędem elektrycznym (BEV) we wszystkich segmentach. W 2025 roku niemiecki producent wprowadzi trzy wyłącznie elektryczne platformy napędowe: MB.EA dla średnich i dużych pojazdów osobowych, AMG.EA dla samochodów o wysokich osiągach oraz VAN.EA skierowaną do samochodów dostawczych.

Każde auto z napędem na prąd

Klienci będą mogli wybrać całkowicie elektryczną alternatywę dla każdego modelu produkowanego przez firmę. Zwiększenie wydajności elektrycznych układów napędowych ma nastąpić poprzez integrację pionową i przejęcie firmy YASA, specjalisty w dziedzinie ultrawydajnych silników osiowych.

Potężne fabryki na całym świecie

Ponadto w związku z zapotrzebowaniem na baterie o pojemności ponad 200 gigawatogodzin, planowane jest utworzenie ośmiu gigafabryk produkujących ogniwa. Akumulatory nowej generacji będą używane w 90 proc. pojazdów marki, zarówno osobowych, jak i dostawczych.

Mercedes-Benz pracuje również nad wyznaczeniem nowego standardu w ładowaniu: „Podłącz i ładuj”(Plug & Charge), który umożliwi klientom ładowanie pojazdu bez zbędnych czynności związanych z płatnością i uwierzytelnianiem. Funkcja zostanie wprowadzona na rynek jeszcze w tym roku. Sieć Mercedes Me Charge obejmuje 530 000 punktów ładowanie AC i DC.

Ramię w ramię z Shellem

Przyszła współpraca z koncernem Shell pozwoli uzyskać właścicielom Mercedesów również dostęp do sieci Shell Recharge, która do 2025 roku będzie mieć 30 000 punktów ładowania w Europie, Chinach i Ameryce Południowej. Dodatkowo Mercedes planuje w Europie utworzenie stacji ładowania premium.

Zeszłoroczne cele producenta zakładały sprzedaż 25 proc. pojazdów hybrydowych i elektrycznych do 2025. Obecnie cel ten został zwiększony do 50 proc. Inwestycje w silniki spalinowe oraz technologie hybrydowe typu plug-in spadną w latach 2019-2026 o 80 proc.

Czytaj też:
Koniec samochodów spalinowych w Europie. Co na to branża motoryzacyjna?

Źródło: IBRM Samar, Daimler