Volvo XC60 plug-in: wersje wyposażenia
Artykuł sponsorowany

Volvo XC60 plug-in: wersje wyposażenia

Volvo XC60 wnętrze
Volvo XC60 wnętrze Źródło: Materiały partnera
Inscription Expression Pro, Inscription, R-Design, Polestar Engineered – tak nazywają się cztery wersje wyposażenia XC60 Recharge plug-in, popularnego u nas SUV-a. Takie hybrydy zajmują szczególne miejsce w gamie XC60, jak samochody najbardziej eko. Nowoczesne, dopracowane konstrukcje, z możliwością ładowania akumulatora trakcyjnego z zewnętrznego gniazdka. Masz do wyboru dwa warianty, T6 i T8, zawsze z napędem obu osi eAWD (All Whell Drive). Dobrze, a co jeszcze oferują seryjnie?

XC60 Recharge, podstawowe wyposażenie

Inscription Expression Pro to podstawowe wyposażenie hybryd z kablem. Podstawowe, ale na pewno nieubogie. Bez dopłat Volvo oferuje w każdym egzemplarzu bluetootha oraz Google Automotive Services (GAS), które jest teraz wdrażane. Volvo pracuje nad zastąpieniem aplikacji Android Auto i Apple Car Play właśnie przez GAS (zawiera m.in. nawigację), dlatego w salonach niektóre XC60 mogą mieć jeszcze wspomniane, starsze systemy, a inne nowy system.

Oprócz bardzo obecnie ważnego połączenia z cyfrowym światem w Volvo XC60 Inscription Expression Pro masz seryjnie: 8-biegowy automat Geartronic, system stabilizacji toru jazdy ESC (Electronic Stability Control, w jego skład wchodzi m.in. ABS), dwustrefową automatyczną klimatyzację z CleanZone (może zamknąć nawiewy po wykryciu szkodliwych substancji na zewnątrz), elektrycznie sterowane szklane okno dachowe (jego zasłona automatycznie zasunie się na postoju, gdy temperatura na zewnątrz przekroczy 25 stopni), autoalarm, 18-calowe czarne alufelgi, siedem poduszek powietrznych (kolanową kierowcy, dwie czołowe dwustopniowe z przodu, dwie boczne z przodu, dwie kurtynowe obejmujące oba rzędy siedzeń), wyłączanie czołowej poduszki pasażera jeśli na fotelu pasażera jest dziecko w foteliku ustawionym tyłem do kierunku jazdy, dwie pary uchwytów Isofix na kanapie do mocowania dziecięcych fotelików, układ ograniczający skutki bocznych uderzeń SIPS (Side Impact Protection System), układ zmniejszający ryzyko urazu kręgosłupa szyjnego WHIPS (Whiplash Protection System), tempomat z ogranicznikiem prędkości, automatycznie przyciemniane wszystkie lusterka wsteczne, elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, wspomaganie kierownicy z możliwością wyboru jego intensywności przez kierowcę (trzy poziomy), wirtualne cyfrowe wskaźniki na 12-calowym ekranie, reflektory diodowe LED (Light Emitting Diode), system audio High Performance o mocy 220 W z 10 głośnikami sterowany z kierownicy z radiem cyfrowym DAB+, czujniki cofania, układ utrzymania pasa ruchu LKA (Lane Keeping Aid), informację o znakach drogowych, układ HDC (Hill Descent Control) ułatwiający zjeżdżanie ze wzniesień, układ HSA (Hill Start Assist) wspomagający ruszanie na wzniesieniu, układ wspomagający awaryjne hamowanie, antykolizyjny układ Oncoming Lane Mitigation – pomaga uniknąć kolizji z pojazdami nadjeżdżającymi z przeciwka przez automatyczne skręcenie kierownicy i skierowanie Volvo na właściwy pas ruchu.

Volvo XC60

Bezkluczykowy dostęp i uruchamianie samochodu oraz elektrycznie sterowane drzwi bagażnika również bez użycia rąk (machasz stopą pod tylnym zderzakiem) to szalenie ważne udogodnienia w codziennym użytkowaniu i w codziennych zakupach. A do ładowania trakcyjnej baterii dostajesz 7-metrowy przewód z wtyczką typu 2, przygotowany do natężenia prądu 10 A.

To bynajmniej nie koniec wyliczanki, bo poza tym są takie rzeczy jak: atrapa chłodnicy (grill) czarna błyszcząca, z chromowaną ramką, obudowy zewnętrznych lusterek w kolorze nadwozia, relingi dachowe w kolorze błyszczącego aluminium, błyszczące aluminiowe listwy wokół bocznych szyb, aluminiowe elementy ozdobne we wnętrzu Iron Ore, siatka mocująca rzeczy przewożone w bagażniku, podłokietnik między przednimi fotelami, układ start/stop gaszący silnik podczas krótkich postojów w czasie jazdy. Uff, dużo tego, naprawdę dużo, zwłaszcza związanego z szeroko pojętym bezpieczeństwem. A przecież dopiero przyglądamy się bazowej odmianie Inscription Expression Pro.

XC60 Recharge, co mają bogatsze wersje

W Inscription otrzymujesz wszystko co w Inscription Expression Pro i jeszcze więcej. Inscription to luksus w nowoczesnym wydaniu, w tym sloganie akurat nie ma przesady. Masz przede wszystkim tapicerkę ze skóry, deskę rozdzielczą obszytą skórą, tylny środkowy podłokietnik (bardzo przydaje się na dłuższych trasach), kierownicę efektownie obszytą dwukolorową skórą w tonacji czerni i jasnej, do tego elementy ozdobne Driftwood, z prawdziwego drewna i dźwignię zmiany biegów z kryształu, z firmy Orrefors. Na zewnątrz 19-calowe czarne alufelgi.

R-Design to taka odmiana ze sportową duszą. Masz więc fotele Contour zaprojektowane z myślą o dynamicznej jeździe, z regulowanym przedłużeniem siedzisk oraz z elektryczną, wielokierunkową regulacją podparcia pod lędźwiami. Masz sportowe pedały wykończone szczotkowanym aluminium i gumą, trójramienną kierownicę, sportową dźwignię zmiany biegów obszytą skórą, tapicerkę łączącą skórę, sztuczną skórę i materiał tekstylny, aluminiowe elementy ozdobne Metal Mesh, Grill R-Design z czarną błyszczącą wstawką, czarne błyszczące obudowy zewnętrznych lusterek, czarne błyszczące relingi dachowe, czarne błyszczące wykończenie bocznych szyb uzupełniają efektowną prezencję R-Design.

I tak dojechalismy do Polestar Engineered, do wersji najbogatszej, najdroższej, łączonej tylko z mocniejszym układem napędowym T8 eAWD oferującym 303 konie mechaniczne plus 87 koni elektrycznych. Dodajmy, że słabsze XC60 T6 eAWD dysponuje mocą 253 KM plus 87 KM. Przede wszystkim konstruktorzy inaczej ustawili zawieszenie, zostało ono nazwane Polestar Engineered, czyli tak jak wersja wyposażenia. Z zawieszeniem przygotowanym we współpracy z firmą Ohlins, zapewniającym harmonię między zwinnością, kontrolą nad pojazdem i komfortem współpracuje wydajny układ hamulcowy Akebono. Koła są bardzo duże, 21-calowe, z kutymi, czarnymi, polerowanymi alufelgami 8,5 x 21. Na tych obręczach znajdują się opony o rozmiarze 255/40 R21.

Melomanów bez wątpienia ucieszy sprzęt grający Harman Kardon Premium Sound. Wzmacniacz daje moc 600 W, głośników można naliczyć 14, w tym wentylowany niskotonowy. Wykończenie wnętrza wygląda podobne jak w R-Design, czyli taka sama tapicerka ze skóry, sztucznej skóry i materiału, ozdobne elementy Metal Mesh, sportowe pedały, ale kokpit obszyto skórą niczym w Inscription. Obudowy zewnętrznych lusterek, wykończenie bocznych szyb i relingi również są czarne błyszczące jak w R-Design, ale grill już inny, Polestar Engineered, z poziomymi żebrami.

Większość producentów proponuje różne poziomy fabrycznego wyposażenia, do tego oczywiście możliwość dobrania opcji. Jeżeli te poziomy zostały sensownie poukładane, jak w przypadku Volvo XC60 Recharge, możesz bez kłopotu wybrać wersję najbardziej pasującą tobie czy twoim najbliższym.