Honda Motor, KTM F&E, Piaggio Group i Yamaha Motor podpisały umowę o utworzeniu Konsorcjum na Rzecz Wymiennych Akumulatorów do Motocykli (SBMC), donosi IBRM Samar.
Priorytetem jest elektryfikacja
Potężni założyciele konsorcjum zaangażowani w sprzedaż lekkich pojazdów elektrycznych takich jak skutery, motorowery, motocykle, trójkołowce i quady, uważają, że ujednolicony system wymiennych akumulatorów jest najważniejszym czynnikiem w rozwoju niskonapięciowej elektromobilności.
Jeden akumulator, by rządzić wszystkimi
Głównymi celami konsorcjum są: opracowanie oraz zatwierdzenie wspólnych standardów dotyczących specyfikacji systemów akumulatorowych, które będą promowane i wprowadzone na rynki międzynarodowe. Poprzez współpracę z krajowymi i światowymi organami normalizacji miar, konsorcjum będzie angażować się także w tworzenie międzynarodowych standardów technicznych.
Przyponijmy, że były pomysły, żeby wymienne akumulatory były standardem także w branży samochodowej. Jednak producenci nie porozumieli się, w związku z czym każdy rozwija własne baterie i systemy ładowania aut elektrycznych.
Czytaj też:
Rynek motocykli poleciał na łeb na szyję. Za to wzrósł import używanych