W Europie powstanie nowa publiczna sieć ładowarek

W Europie powstanie nowa publiczna sieć ładowarek

Ładowarki Stellantis i FCharging
Ładowarki Stellantis i FCharging Źródło:Stellantis
Stellantis i TheF Charging ogłosiły zawarcie partnerstwa w celu stworzenia nowej publicznie dostępnej sieci ładowania w Europie.

Stellantis (za pośrednictwem FCA Italy S.p.A., koordynowanej przez jednostkę biznesową e-Mobility) i TheF Charging ogłosiły podpisanie umowy o współpracy partnerskiej w celu stworzenia w Europie publicznej sieci ładowania dostępnej dla wszystkich samochodów elektrycznych, oferującej specjalne warunki dla klientów Stellantis.

Cel: stworzenie rozległej sieci europejskiej

Jak czytamy w komunikacie, „zasięg i możliwość ładowania na publicznych stacjach są kluczowymi czynnikami umożliwiającymi przejście na bardziej zrównoważoną mobilność, dzięki powszechnemu zastosowaniu pojazdów typu BEV i PHEV, zgodnie z pakietem dla neutralności klimatycznej „Fit for 55” przedstawionym przez Komisję Europejską w dniu 14 lipca 2021 r”.. Jeden z postulatów pakietu przewiduje, że wszystkie nowe samochody rejestrowane od 2035 r. będą bezemisyjne, oraz że w regularnych odstępach czasu instalowane będą publiczne punkty ładowania.

W celu stworzenia rozległej europejskiej sieci promującej mobilność elektryczną i zelektryfikowaną, oraz mając na uwadze dbałość o optymalizację obsługi klienta, obie firmy wybrały ponad 1000 właścicieli lub operatorów lokalizacji w całej Europie. Instalacje zostaną zlokalizowane tak, aby spełniały najważniejsze wymagania klientów w zakresie ładowania: w centrach miast, w instytucjach publicznych (np. szpitale i szkoły), na węzłach komunikacyjnych (lotniska, dworce kolejowe, porty), w obiektach rekreacyjnych (centra sportu i odnowy biologicznej, hotele, restauracje) oraz w punktach handlowych – łącznie ponad 15 tys. lokalizacji w Europie obejmujących 2 miliony miejsc parkingowych. Punkty te będą częścią sieci ładowania rozwijanej i promowanej wspólnie przez Stellantis i TheF Charging co najmniej do 2025 r. Inauguracja sieci jest przewidziana w 2021 r. wraz z instalacją pierwszych stacji szybkiego ładowania we Włoszech, a następnie sieć będzie rozszerzona na całą Europę.

W ramach umowy o współpracy Stellantis i TheF Charging będą również dążyć do stworzenia sieci ładowania oferującej energię bezemisyjną, z ambicją rozszerzenia tego podejścia na cały łańcuch wartości.

Uzupełnienie projektu Atlante

Współpraca z TheF Charging stanowi część szerszej strategii grupy Stellantis, ogłoszonej podczas EV Day 8 lipca 2021 roku. Strategia ta ma na celu promowanie i upraszczanie e-mobilności w każdym miejscu na świecie, dzięki pełnej gamie rozwiązań dotyczących ładowania samochodów elektrycznych, przeznaczonej dla klientów indywidualnych, firm i flot. Umowa pomiędzy Stellantis i TheF Charging ma na celu przede wszystkim stanowić uzupełnienie projektu Atlante. Atlante powstał w wyniku współpracy pomiędzy Stellantis i NHOA w celu stworzenia największej sieci ładowania FAST w Europie Południowej.

Czytaj też:
Era elektromobilności może zwiekszyć liczbę miejsc pracy w Polsce. Tylko w optymistycznym scenariuszu