O planach Volkswagena obszernie pisze Motoryzacja.interia.pl. Jak czytamy Volkswagen ogłosił powstanie nowej spółki o nazwie Societe Europeenne. Ta w pełni zależna od koncernu firma skupi się na całym szeregu zadań związanych z produkcją baterii do aut elektrycznych.
Gigafabryki, żeby starczyło baterii
W Europie Volkswagen zbuduje aż 6 gigafabryk (Mercedes chce ich wybudować osiem, a kolejne koncerny, choć nie ujawniły swoich planów, to mają podobny zamiar). Pierwsza z nich będzie zlokalizowana w Salzgitter.
Strategia Volkswagena nazywa się „New Auto”. Zgodnie z nią firma zamierza zostać liderem elektromobilności w Europie i na świecie. Żeby to było możliwe, potrzebna jest bateria, która będzie pasowała do wszystkich przyszłych modeli koncernu (a więc wszystkich marek, poza Volkswagenem także Skody, Audi, Seata, Porsche i innych).
Jedna z fabryk stanie w Polsce?
Fabryka w Salzgitter w Dolnej Saksonii zacznie produkować baterie na początku 2025 roku. Jak czytamy pozostałe fabryki powstaną w Hiszpanii, Niemczech oraz na terenie Europy Wschodniej (czy w Polsce, nie wiadomo, zostanie to ogłoszone w pierwszej połowie 2022 roku).
Przez najbliższe 5 lat Volkswagen zamierza wydać na inwestycje związane z elektryfikacją 52 miliardy euro.
Czytaj też:
Staje fabryka Volkswagena w Niemczech. Czy Poznań też to czeka?