Nowa limuzyna Volkswagena: ID. Aero. Takiego auta koncern jeszcze nie miał

Nowa limuzyna Volkswagena: ID. Aero. Takiego auta koncern jeszcze nie miał

Volkswagen ID. Aero
Volkswagen ID. AeroŹródło:Volkswagen
Volkswagen pokazał nowego elektryka. Studyjna odmiana Volkswagena ID. Aero pokazuje, jak będzie wyglądać flagowy model rodziny ID.

Premiera studyjnego modelu ID. Aero w Chinach pokazuje, jak będzie wyglądać pierwsza elektryczna limuzyna Volkswagena – globalne auto marki z Wolfsburga. Przyszły model będzie rywalizował z konkurentami z klasy wyższej średniej. Seryjna produkcja odmiany przeznaczonej na rynek chiński rozpocznie się w drugiej połowie 2023 roku. Także w 2023 roku w fabryce w Emden planowane jest uruchomienie produkcji ID. Aero na rynek europejski.

– Studyjne ID. Aero pokazuje, jak będzie wyglądał nowy członek rodziny ID. To auto, które wygląda niezwykle dynamicznie, a przy tym – dzięki dopracowanemu pod kątem aerodynamicznym nadwoziu – ma dysponować zasięgiem przekraczającym 600 km. Wnętrze będzie niezwykle przestronne i wykończone wysokiej jakości materiałami – mówi Ralf Brandstätter, szef marki Volkswagen Samochody Osobowe.

Koncept mierzy niemal 5 m długości. Linia dachu, opadająca w stylu coupé pozwoliła uzyskać współczynnik Cx na poziomie 0,23. Elastyczna platforma MEB umożliwiła zaprojektowanie samochodu z dużym rozstawem osi i krótkimi zwisami. Efektem jest przestronne wnętrze. Źródłem energii w ID. Aero jest akumulator litowo-jonowy o pojemności netto 77 kWh. Napęd i dopracowane nadwozie pozwolą uzyskać zasięg do 620 km (wg normy WLTP).

Jak czytamy, dzięki autu ofensywa Volkswagena w Chinach nabierze tempa. Po modelach ID.3, ID.4 i ID.6 produkcyjna wersja ID. Aero będzie kolejnym w pełni elektrycznym samochodem Volkswagena w Państwie Środka. Auto trafi do salonów w drugiej połowie 2023 roku. Planowane są tam dwie wersje – po jednej dla każdej spółki joint venture Volkswagena.

Pierwsza limuzyna ID.

ID. Aero po raz pierwszy przenosi stylistykę znaną z rodziny ID. do limuzyny klasy wyższej średniej. Nadwozie zaprojektowano tak, by przepływ powietrza nad nim był optymalny. 22-calowe, dwukolorowe felgi przypominają kształtem wirnik turbiny. Klasyczne klamki drzwi zastąpiono podświetlanymi powierzchniami dotykowymi, które zmniejszają opór powietrza. Dach ma linię przypominającą samochody coupe, a całe nadwozie wygląda dynamicznie.

Z przodu w oczy rzuca się charakterystyczny dla rodziny ID. wzór plastra miodu. Przedni zderzak jest jakby podzielony na dwie części, co jest cechą wyróżniającą ID. Aero. Podświetlony pas łączący matrycowe reflektory LED IQ.LIGHT nie kończy się z przodu, a przechodzi na boki i z przerwami ciągnie się aż do tyłu. W tej części nadwozia dominującym elementem jest przyciemniona listwa ze światłami w technologii LED o strukturze plastra miodu, które zapewniają autu bardzo elegancki wygląd także z tej perspektywy.

Produkcja na Europę w Emden

Produkcyjna wersja ID. Aero, przeznaczona na rynek europejski, będzie zjeżdżać z taśmy fabryki w Emden od 2023 roku. Dzięki uruchomieniu seryjnej produkcji samochodów elektrycznych Emden będzie jednym z pierwszych tego typu zakładów Volkswagena w Dolnej Saksonii.

Czytaj też:
Volkswagen wyprzedzi Teslę. Potrzebuje na to jeszcze dwa lata

Galeria:
Volkswagen ID. Aero