Elon Musk miał rację. Grupa Volkswagen w tym segmencie rośnie w siłę

Elon Musk miał rację. Grupa Volkswagen w tym segmencie rośnie w siłę

Volkswagen ID. Aero
Volkswagen ID. Aero Źródło: Volkswagen
Kilka tygodni temu Elon Musk, szef Tesli, powiedział rozbrajająco szczerze, że wkrótce to Grupa Volkswagen stanie się liderem światowego rynku elektryków. Do tego jeszcze daleko, ale rynkowe wzrosty Niemców w tym segmencie imponują.

Dodajmy, że w związku z przejściowymi kłopotami Tesli (dotąd lidera elektromobilności), między innymi z podzespołami i fabryką pod Berlinem, tymczasowym numerem jeden została chińska grupa BYD. Wyprzedziła Teslę, a Grupa Volkswagen uplasowała się na czwartym miejscu, za Chińczykami z SAIC (trzecie miejsce).

Volkswagen pnie się w górę

Jak informuje Grupa Volkswagen, mimo problemów z dostawami podzespołów, przerw w produkcji w Europie oraz obostrzeń związanych z pandemią Covid-19 w Chinach, do odbiorców w pierwszych sześciu miesiącach 2022 roku trafiło 217 100 samochodów elektrycznych. To wynik znacznie lepszy niż w tym samym okresie w 2021 roku (170 900 sztuk). Udział aut z napędem elektrycznym w dostawach osiągnął 5,6 procent, podczas gdy rok wcześniej było to 3,4 procent. Największy wzrost zanotowano w Chinach – w tym kraju dostarczono 63 500 samochodów elektrycznych – ponad trzykrotnie więcej niż rok wcześniej.

Europa i Chiny kluczowe

Jeśli spojrzymy na sprzedaż w podziale na regiony, na pierwszym miejscu znajduje się Europa z liczbą 128 800 aut. To 59 procent wszystkich dostaw Grupy w pierwszych sześciu miesiącach 2022 roku. Drugim pod względem wielkości rynkiem są Chiny, z liczbą 63 500 sztuk (29 procent). W USA nabywców znalazło 8 procent aut elektrycznych Grupy Volkswagen, to jest 17 000 sztuk.

Do końca czerwca marka Volkswagen sprzedała 115 900 samochodów elektrycznych (53 procent łącznych dostaw aut bateryjnych Grupy). Kolejne miejsca zajmują: Audi z 50 000 pojazdów z napędem elektrycznym (23 procent udziału), Skoda (22 200 sztuk, 10 procent), Porsche – 18 900 egzemplarzy i 9 procent oraz Seat/Cupra (8 300 aut, 4 procent).

Top aut elektrycznych Grupy Volkswagen

Najlepiej sprzedające się samochody elektryczne Grupy Volkswagen w I półroczu 2022 roku (w sztukach):

  • Volkswagen ID.4/ID.5 – 66 800
  • Volkswagen ID.3 – 26 000
  • Audi E-tron (w tym Sportback) – 24 700
  • Škoda Enyaq iV (w tym Coupé) – 22 200
  • Porsche Taycan (w tym Cross Turismo) – 18 900
  • Audi Q4 E-tron (w tym Sportback) – 18 200.

Czytaj też:
Nawet Porsche sprzedało mniej aut. Chociaż nie w Europie