Nowe badanie przeprowadzone przez Apollo Tyres wykazało, że 71 proc. kierowców w Europie nie zdaje sobie sprawy z możliwości zakupu opon opracowanych specjalnie do pojazdów elektrycznych (EV). Firma przeprowadziła ankietę wśród 6000 kierowców, aby ustalić poziom wiedzy na temat opon EV i problemów związanych z ich użytkowaniem.
Świadomość tych produktów jest niższa wśród kierowców niejeżdżących pojazdami elektrycznymi. Aż 74 proc. właścicieli samochodów z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi stwierdziło, że nie są świadomi istnienia opon przeznaczonych do pojazdów elektrycznych, w porównaniu do 49 proc. właścicieli samochodów elektrycznych i hybrydowych.
Młodzi wiedzą więcej
Badanie wykazało, że młodzi ludzie częściej są świadomi istnienia opon przeznaczonych do pojazdów elektrycznych. 42 proc. Europejczyków w wieku od 18 do 24 lat jest świadomych tych nowych produktów, w porównaniu do zaledwie 17 proc. osób w wieku od 55 do 64 lat. Ponadto 35 proc. mężczyzn jest świadomych istnienia opon EV, w porównaniu do 25 proc. kobiet.
Po uzyskaniu informacji o oponach dedykowanych do samochodów elektrycznych większość (64 proc.) ankietowanych kierowców uważa, że powinny one być montowane standardowo we wszystkich pojazdach EV. Co więcej, połowa (50 proc.) osób jeżdżących samochodem z silnikiem spalinowym twierdzi, że przesiadając się na samochód elektryczny, wolałaby, aby był on wyposażony w opony opracowane specjalnie do użytku w pojeździe elektrycznym, nawet jeśli kosztują więcej niż opony konwencjonalne.
Czytaj też:
Zupełnie nowy dostawczak Nissana. Zasięg spodoba się przedsiębiorcom