A może by tak studiować elektromobilność? Ruszyła rekrutacja na nowy kierunek

A może by tak studiować elektromobilność? Ruszyła rekrutacja na nowy kierunek

Elektromobilność
Elektromobilność Źródło: Hyundai
Politechnika Warszawska wspólnie z Polskim Stowarzyszeniem Paliw Alternatywnych (PSPA), uruchamia nowy kierunek studiów podyplomowych pod nazwą „Nowa Mobilność”. Studia podyplomowe mają być odpowiedzią na potrzeby zmieniającego się rynku pracy. Rekrutacja ruszyła 1 grudnia 2022 r.

Skąd pomysł? Na podstawie prognoz Międzynarodowej Agencji Energetycznej (IEA) w 2030 r. więcej niż co trzeci pojazd sprzedawany na świecie będzie wyposażony w akumulator trakcyjny. Elektryfikacja flot wiąże się z olbrzymimi zmianami w całym przemyśle motoryzacyjnym, w tym z bardzo dynamicznym wzrostem zapotrzebowania na odpowiednio wykształconych specjalistów.

Kierunek „pod rewolucję”

„Nowa Mobilność” to kierunek skierowany m.in. do kadry zarządzającej, specjalistów firm i instytucji budujących kompetencje w przedmiotowym obszarze i jednocześnie dostosowujący absolwentów do zmian zachodzących w obszarze motoryzacyjnym. Studia dedykowane są osobom zainteresowanym zdobywaniem wiedzy związanej z elektromobilnością, rynkiem pojazdów elektrycznych, infrastrukturą ładowania, rozwojem zeroemisyjnych technologii, w tym wodorowych, a także wszelkimi kwestiami prawnymi, społecznymi i gospodarczymi oddziałującymi na rynek zrównoważonego transportu.

Elektromobilność

Kadra już jest

W realizację programu studiów zaangażowanych będzie 55 wykładowców i gości specjalnych, a także 46 praktyków sektora biznesu. Rozpisany na 2 semestry program studiów obejmuje 30 przedmiotów i 240 godzin zajęć dydaktycznych. Początek zajęć akademickich zaplanowano na luty 2023 r. Aplikacje można składać poprzez system Internetowej Rekrutacji Kandydatów (IRK) Politechniki Warszawskiej dostępny na stronie uczelni.

Elektromobilność

Praktycy uzupełnią wiedzę

Dostęp do pogłębionej wiedzy technicznej gwarantuje Międzywydziałowa Kadra Politechniki Warszawskiej z Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych, Wydziału Elektrycznego, Wydziału Chemicznego oraz Wydziału Transportu. – Umożliwienie dostępu do rzetelnej wiedzy wymaga kontaktu z praktykami rynku. Dlatego Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej organizuje studia podyplomowe „Nowa Mobilność” w ścisłej współpracy z PSPA. Przyjęliśmy założenie, że uczestnicy naszych studiów podyplomowych powinni otrzymać nie tylko solidną porcję wiedzy, ale także wskazówki, jak przełożyć ją na praktykę biznesową. Dlatego grono wykładowców nie składa się wyłącznie z nauczycieli akademickich Politechniki Warszawskiej, ale także z praktyków biznesu z kręgu PSPA, czyli z tych osób, które mają wymierne sukcesy i realny wpływ na rozwój elektromobilności w Polsce – mówi dr hab. inż. Jacek Dybała, profesor uczelni, prodziekan ds. Rozwoju i Nauki Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej.

– Do wykładów zaproszeni zostali goście będący liderami w swoich dziedzinach, mający liczne sukcesy i realny wpływ na zachodzące zmiany w obszarze nowej mobilności. Należąc do nich m.in. przedstawiciele polskich samorządów, przedsiębiorstw komunikacji miejskiej, Urzędu Dozoru Technicznego czy takich firm i instytucji jak IBRM Samar, Otomoto, GreenWay Polska, Eleport, SKFS, KPMG Poland, Inpost, Polskiego Instytutu Ekonomicznego, Toyota Motor Poland, Renault Polska, Scania Polska, Panek, PwC, Kancelarii Osborne Clarke oraz wielu innych. Przekazywana przez nich wiedza obejmie konkretne przykłady, najlepsze praktyki i doświadczenia płynące ze zrealizowanych projektów rynkowych – powiedział Maciej Mazur, dyrektor zarządzający PSPA.

Czytaj też:
Elektromobilność to nie jest jedyna droga. Te argumenty dają do myślenia
Czytaj też:
Czy Polacy uważają elektryki za naprawdę ekologiczne? Wyniki badań zaskakują

Źródło: PSPA, IBRM Samar, PW