Czy Toyota Corolla może emitować wodę zamiast spalin? Jest wodorowy prototyp

Czy Toyota Corolla może emitować wodę zamiast spalin? Jest wodorowy prototyp

Toyota Corolla Cross H2 Concept
Toyota Corolla Cross H2 Concept Źródło: Toyota
Toyota Corolla Cross H2 Concept to crossover z silnikiem spalinowym zasilanym wodorem. Bestseller Japończyków w wersji SUV nie emituje CO2.

Toyota zaprezentowała prototypową Corollę Cross H2 Concept z silnikiem spalinowym zasilanym wodorem, który został sprawdzony i dopracowany w ekstremalnych warunkach wyścigów długodystansowych. Samochód otrzymał 3-cylindrowy silnik o pojemności 1,6 l z wysokociśnieniowym bezpośrednim wtryskiem wodoru, pochodzący ze sportowej GR Corolli H2 oraz zbiorniki wodoru z Toyoty Mirai.

Prawie zwykła Corolla Cross

Prototyp zachowuje pełną funkcjonalność seryjnej Corolli Cross, oferując standardowe 5-osobowe wnętrze i duży bagażnik. Koncept został opracowany z myślą możliwej seryjnej produkcji. Obecnie samochód jest udoskonalany na podstawie testów w rzeczywistych warunkach i przy pomocy narzędzi cyfrowych, a niedługo Toyota rozpocznie także testy w zimowych warunkach na północy Japonii.

Toyota wierzy w wodór

Toyota prowadzi prace rozwojowe nad nową technologią silników spalinowych zasilanych wodorem ze względu na potencjalne zalety tego rozwiązania. Należy do nich możliwość wykorzystania istniejących technologii napędowych, brak emisji CO2 podczas jazdy, krótki czas tankowania wodoru oraz wyraźne ograniczenie zapotrzebowania na trudno dostępne i drogie pierwiastki, takie jak lit, kobalt i nikiel. Jak twierdzi Toyota, silniki wodorowe mogą doprowadzić do szybkiej redukcji emisji CO2 w motoryzacji przy stosunkowo niewielkich modyfikacjach już dziś masowo produkowanych silników spalinowych i dalszym wykorzystaniu już istniejących fabryk samochodów i części.

Według oceny Toyoty, firma ukończyła do tej pory około 40 proc. prac na drodze do komercjalizacji samochodów z wodorowym silnikiem spalinowym takich jak Corolla Cross H2 Concept. Nie można jeszcze przewidzieć, czy technologia ta osiągnie wystarczający poziom zaawansowania, aby mogła służyć w masowo produkowanych samochodach drogowych, ale bez wątpienia istnieje szansa korzystania z niej w sportach motorowych.

Czytaj też:
Wodorowy Hilux? Toyota rozpoczęła prace nad bezemisyjnym pick-upem
Czytaj też:
Oto Toyota C-HR Prologue. Bez kompromisów, jeśli chodzi o stylistykę

Galeria:
Toyota Corolla Cross H2 Concept