To najszybsze ładowarki w Polsce. Powstają w centrach miast, Warszawa dostała swoją

To najszybsze ładowarki w Polsce. Powstają w centrach miast, Warszawa dostała swoją

Szybka ładowarka Ekoen
Szybka ładowarka Ekoen Źródło: Ekoen
Drugi hub z ultraszybkimi ładowarkami uruchamia Ekoen w biurowej dzielnicy zwanej „Mordorem” w Warszawie. Planowanych jest kilkanaście kolejnych.

Jak pisze portal Wysokienapiecie.pl, kierowcy mogą już korzystać z najmocniejszego hubu ładowania aut elektrycznych w Warszawie. Stacja Ekoen przy ul. Postępu 14 na Mokotowie, uzyskała zgodę Urzędu Dozoru Technicznego na eksploatację. Ja czytamy, to druga, po Zielonej Górze, lokalizacja hubu marki Ekoen. Oba powstały przy siedzibach Ekoenergetyki, a więc zielonogórskiego producenta stacji ładowania, który jest właścicielem Ekoenu.

Potężna stacja ładowania

Szybka ładowarka Ekoen

W Warszawie kierowcy mogą korzystać z 6 stanowisk, z których 5 ma złącza CCS2: trzy o mocach 350 kW każde, po jednym o mocy 240 kW i 150 kW oraz jedno o mocy 50 kW ze złączem CHAdeMO. Łącznie to 1490 kW mocy w punktach ładowania, jednak docelowo będzie więcej.

Wysokienapiecie.pl cytuje Tomasza Siedleckiego, dyrektora sprzedaży Ekoenu: − Na początek stacja będzie zasilana z wewnętrznego przyłącza o mocy minimalnej 810 kW, udostępnionego nam przez właściciela obiektu, ale mamy już podpisaną umowę przyłączeniową na budowę dedykowanego przyłącza o mocy 1500 kW. System inteligentnie zarządzą dostępną mocą rozkładając ją dynamicznie po punktach ładowania w zależności od zapotrzebowania. Po zwiększeniu mocy przyłącza, będziemy chcieli podwyższyć moc poszczególnych punktów.

Mocne stacje w natarciu

Ekoen na Mokotowie jest trzecią najmocniejszą stacją w Polsce. Pierwsze dwa miejsca zajmują superchargery Tesli w Lućmierzu (1,6 MW) i Białymstoku (1,5 MW). Zaraz za Ekoenem są jeszcze dwie stacje Ionity w Świecku i na MOP Niesułków przy A2 (obie po 1,4 MW).

Czy szybkie ładowanie będzie też droższe. Docelowo tak, ale jeszcze nie teraz. Na stacji Ekoen w Zielonej Górze ładowanie kosztuje 2,89 zł/kWh z VAT. Na nowo otwartej stacji w Warszawie obowiązywać będzie tymczasem cena promocyjna w wysokości 1,99 zł/kWh, która zostanie prawdopodobnie podwyższona w późniejszym czasie.

Czytaj też:
Ile ładowarek na 100 km dróg chcą Polacy? Na taką liczbę Holendrzy i Niemcy by się obrazili
Czytaj też:
W tym roku Polacy rzucą się do salonów z autami używanymi. Kompleksowe badania rodaków

Źródło: Wysokienapiecie.pl