Koniec aut spalinowych w Europie. Znamy datę

Koniec aut spalinowych w Europie. Znamy datę

Ładowarki Porsche Turbo Charger
Ładowarki Porsche Turbo Charger Źródło: Porsche
Komisja Europejska przyjęła 14 lipca pakiet propozycji mających na celu ograniczenie emisji gazów cieplarnianych w Europie. Jednym z założeń jest, by od 2035 roku samochody osobowe i dostawcze nie emitowały dwutlenku węgla.

Komisja przewiduje, jak pisze IBRM Samar zaostrzenie w Unii Europejskiej norm dotyczących emisji CO2 w sektorze motoryzacyjnym. Koncerny zostaną zobowiązane do obniżenia średniej emisji CO2 w nowych samochodach osobowych i dostawczych o 55 proc. od 2030 r. i o 100 proc. od 2035 r. w porównaniu z poziomami z 2021 r. Oznacza to w praktyce, że wszystkie nowe samochody rejestrowane od 2035 roku na terenie Unii Europejskiej nie będą mogły być już wyposażone w silniki spalinowe.

Rozwój sieci ładowarek

Jednocześnie Komisja Europejska podjęła kroki zmierzające do rozwoju sieci ładowania pojazdów zelektryfikowanych. Zmienione rozporządzenie w sprawie infrastruktury paliw alternatywnych będzie wymagało od państw członkowskich zwiększenia liczby punktów ładowania odpowiednio do poziomu sprzedaży samochodów o zerowej emisji. Punkty takie będą musiały być rozmieszczone w regularnych odstępach na głównych autostradach: co 60 km w przypadku ładowania auta elektrycznego (BEV) i co 150 km w przypadku tankowania pojazdu na wodór.

Czytaj też:
Komisja Europejska wyda wyrok śmierci na silniki spalinowe?