Volkswagen odważnie: pod i na prąd. Niemcy pokazali „elektrycznego Passata” w wersji kombi

Volkswagen odważnie: pod i na prąd. Niemcy pokazali „elektrycznego Passata” w wersji kombi

Volkswagen ID.7 Tourer
Volkswagen ID.7 Tourer Źródło:Volkswagen
Volkswagen zapewne nie jest zadowolony z tego, że największy w gamie elektryczny samochód, czyli ID.7, został błyskawicznie nazwany „Passatem na prąd”. No ale tak się właśnie stało. Teraz firma z Wolfsburga pokazała jego wersję... kombi.

Kombi w czasach dominacji SUV-ów? To naprawdę odważna i godna szacunku decyzja Volkswagena. Miejmy nadzieję, że auto, już w produkcyjnej wersji i w pełnej krasie, spodoba się klientom. Bo to, przyznajmy, różnie może być.

Na razie to tylko (albo aż) pierwsze zdjęcia i nowa nazwa. Volkswagen pokazał zapowiedź przyszłego ID.7 Tourera, pierwszego elektrycznego kombiaka Volkswagena. Wiadomo już jednak, że nowy model pojawi się w salonach VW w Europie w 2024 roku. Pierwsze zdjęcia jeszcze zakamuflowanego modelu ID.7 w wersji kombi wzbudziły sporą sensację.

Do największych zalet modelu mają należeć, jak twierdzi Volkswagen: ogromna ilość miejsca w kabinie i wysoka wydajność. Już niezakamuflowaną odmianę flagowego modelu elektrycznej rodziny ID. w ostatecznej formie Volkswagen obiecał pokazać w najbliższych miesiącach.

Historyczna zmiana nazwy

Volkswagen przy okazji zmienił nazwę kombiaka. Od 60 lat auta marki o tym typie nadwozia nosiły nazwy Variant lub Shooting Brake (w przypadku Arteona). Teraz będą nazywać się Tourer.

Auto jest aerodynamiczne. Limuzyna ID.7 ma współczynnik Cx, który wynosi 0,23. Dla wersji kombi jest on niemal identyczny i wynosi 0,24. Ale zaletą ID.7 Tourer ma być głównie pojemność. Jeśli na pokładzie znajduje się pięć osób, mają one do dyspozycji bagażnik o pojemności do 545 litrów, po załadowaniu do wysokości rolety. Po złożeniu oparcia tylnej kanapy, pojemność prawie dwumetrowej przestrzeni ładunkowej może wzrosnąć do 1714 litrów. Czyli jak w starym dobrym Passacie Variancie.

Nowa platforma i niemiecka produkcja

Podobnie jak wszystkie modele z rodziny ID., nowe auto powstało na platformie MEB Grupy Volkswagen. Wóz wyróżnia się krótkimi zwisami i długim rozstawem osi, co wpłynęło korzystnie na przestronność wnętrza.

ID.7 Tourer będzie produkowany, tak jak ID.7, w fabryce Volkswagena w Emden. Po ID.4, ID.7 jest drugim modelem opartym na MEB, który będzie produkowany w tym zakładzie w północno-zachodnich Niemczech.

Czytaj też:
Volkswagen Touareg po liftingu. Który napęd warto wybrać?
Czytaj też:
Oferuje dobre osiągi i świetnie się prowadzi. Ten kompakt jest na rynku od 20 lat