Seat tworzy nową markę. Mó będzie produkować ekologiczne skutery i hulajnogi

Seat tworzy nową markę. Mó będzie produkować ekologiczne skutery i hulajnogi

Seat Mo
Seat Mo Źródło: Seat
16 czerwca w barcelońskim centrum Casa Seat hiszpański producent ogłosił powstanie nowej marki Seat Mó, skoncentrowanej na miejskiej mobilności – hulajnogach i skuterach.

Pierwszymi pojazdami marki są elektryczny skuter Seat Mó eScooter 125 oraz elektryczna hulajnoga Seat MóeKickScooter 65.

Strategia rozwoju miejskiej mobilności została ogłoszona przez Seata podczas City Expo World Congress w 2019 roku. Marka Seat Mó, zaprezentowana w barcelońskiej Casa Seat, powstała, by zapewnić nowe usługi i produkty ułatwiające poruszanie się po mieście.

Pierwszą odsłoną strategii nowej marki są dwa jednoślady. Modele skutera Mó eScooter 125 i hulajnogi elektrycznej MóeKickscooter 65 zostały zaprojektowane jako odpowiedzi na różnorodne potrzeby miejskiego stylu życia. Wprowadzenie pojazdów na poszczególne rynki będzie stopniowe i dostosowane do regulacji prawnych w danym kraju.

Seat Mo

Seat Mó eScooter 125

Seat zaprezentował produkcyjną wersję swojego pierwszego, całkowicie elektrycznego skutera Mó eScooter 125, który ma ułatwić podróżowanie po mieście i uczynić je bardziej przyjaznym dla środowiska. Pojazd będzie dysponował silnikiem o mocy 9 kW – co stanowi ekwiwalent silnika spalinowego o pojemności 125 cm³ – który zapewni prędkość maksymalną 95 km/h i przyspieszenie od 0 do 50 km/h w 3,9 sekundy.

Podczas jazdy kierowca będzie mógł korzystać z trzech trybów jazdy: City, Sport oraz Eco. Akumulator litowo-jonowy o pojemności 5,6 kWh zapewni zasięg do 125 km, co oznacza, że prywatnym użytkownikom jedno ładowanie wystarczy średnio na tydzień jazdy po mieście. Ładowanie eScootera 125 będzie możliwe nie tylko na stacjach ładowania, ale też we własnym domu.

Seat Mó eKickScooter 65

Drugim z modeli zaprezentowanych w Casa Seat jest elektryczna hulajnoga Mó eKickScooter 65. Akumulator pojazdu o powiększonej pojemności 551 Wh zapewnia zasięg do 65 km. Moc 350 W pozwoli na pokonanie podjazdów o nachyleniu 20 stopni. W eKickScooterze 65 zamontowano bezdętkowe opony pneumatyczne oraz hamulec tarczowy w tylnym kole. Prędkość maksymalna została dostosowana do regulacji wprowadzanych w kolejnych krajach europejskich i wynosi 20 km/h. Kierujący eKickScooterem 65 będzie mógł wybrać jeden z trzech trybów jazdy – Eco, Drive lub Sport.

Uzupełnieniem oferty jednośladów Seata jest hulajnoga elektryczna Mó eKickScooter 25, znany wcześniej pod nazwą Seat EXS KickScooter. Pojazdumożliwia przejazd do 25 km na jednym ładowaniu, a prędkość maksymalna została ustalona na 25 km/h.

Czytaj też:
Hulajnogi są bezpieczne i ograniczają smog. Polacy chcą ich więcej
Czytaj też:
Koronawirus sprawił, że co czwarty Polak przesiadł się na rower