Francuska firma kontynuuje ofensywę SUV-ów. Wprowadziła do sprzedaży C3 Aircrossa SUV-a i C5 Aircrossa SUV-a. Teraz Citroën wdraża swoją strategię produktową do segmentu hatchbacków.
To dlatego, że kompaktowe hatchbacki odgrywają najważniejszą rolę na rynku europejskim, odpowiadając za prawie 28 proc. sprzedaży segmentu C w 2019 r.
Nowy ë-C4 jest ma charakterystyczną sylwetkę SUV-a/crossovera, według projektantów zgodną z dzisiejszym światem. Sam C4 może być teraz dostępny jako samochód 100 proc. elektryczny, benzynowy lub wysokoprężny.
Model ë-C4 to piąty zelektryfikowany samochód, który zostanie zaprezentowany w 2020 roku w ramach strategii elektryfikacji Citroëna – po C5 Aircrossie SUV-ie Hybrid, Ami, ë-Jumpy i ë-SpaceTourerze.
Wóz oficjalnie zaprezentowany zostanie 30 czerwca bieżącego roku. Wówczas też poznamy wszystkie jego dane techniczne, z najbardziej istotnymi na czele – mocą i zasięgiem. SUV-y jako auta elektryczne mają też Audi, Mercedes, Peugeot czy Mazda. Wydaje się, że to obowiązujący trend.
Czytaj też:
Startują dopłaty do elektryków. Ile realnie można dostać?Czytaj też:
Hulajnogi są bezpieczne i ograniczają smog. Polacy chcą ich więcej