Eko-dostawczak z dofinansowaniem: nowy Opel Vivaro-e. Ile kosztuje?

Eko-dostawczak z dofinansowaniem: nowy Opel Vivaro-e. Ile kosztuje?

Opel Vivaro-e
Opel Vivaro-e Źródło: Opel
Opel rozpoczął przyjmowanie na polskim rynku zamówień na nowego, w pełni elektrycznego Vivaro-e. Cennik startuje od 139 350 zł netto.

Co ważne, klienci Vivaro-e będą mogli ubiegać się o dofinansowanie ze skierowanego do przedsiębiorców programu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej – „e-VAN”. Program ten zakłada dofinansowanie zakupu elektrycznych samochodów dostawczych z homologacją N1, a maksymalna dotacja przy zakupie lub leasingu elektrycznego vana wynosi do 30 proc. kosztów kwalifikowanych, jednak nie więcej niż 70 000 zł.

Dostawy bezemisyjnego furgonu Vivaro-e rozpoczną się w tym roku. Nabywcy Opla Vivaro-e mają do wyboru dwie pojemności akumulatora litowo-jonowego: 75 kWh dla potrzebujących zasięgu do 330 km lub 50 kWh dla użytkowników, którym wystarczy zasięg do 230 km.

Vivaro-e może przewieźć do 1275 kg, czyli prawie tyle samo, co wersja Furgon Compact z 2-litrowym dieslem (maksymalna ładowność 1405 kg). Elektryczny furgon jest również jedynym zelektryfikowanym samochodem z możliwością wyposażenia w hak holowniczy. Dopuszczalna masa przyczepy wynosi 1000 kg.

Opel Vivaro-e

Opel oferuje Vivaro-e w trzech długościach – 4,6 m (Compact), 4,95 m, (Long) i 5,3 m (Extra Long) – oraz w kilku wersjach nadwozia, w tym jako furgon (także z kabiną załogową) oraz platformę z kabiną. Większość wersji Vivaro-e ma 1,90 m wysokości, co pozwala wjeżdżać na podziemne parkingi. Lista opcji obejmuje szereg systemów wspomagających kierowcę oraz zaawansowanych technologii, takich jak kamera cofania o kącie widzenia 180 stopni i systemy multimedialne z nawigacją. Inne przydatne rozwiązania to między innymi przesuwane drzwi sterowane czujnikami oraz system FlexCargo ułatwiający przewożenie dłuższych przedmiotów.

Auto ma moc 100 kW (136 KM) i maksymalny moment obrotowy 260 Nm generowane przez elektryczny napęd. Prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie do 130 km/h. Dodatkowo akumulator ulokowany jest pod przedziałem ładunkowym, co obniża środek ciężkości i dobrze działa na właściwości jezdne w zakrętach oraz stabilność przy bocznym wietrze.

Czytaj też:
Nowego Golfa GTI i Golfa GTE można już zamawiać. Ile kosztują?