Ta branża sporo zarobiła w pandemii. „Rynek będzie dynamicznie wzrastał”

Ta branża sporo zarobiła w pandemii. „Rynek będzie dynamicznie wzrastał”

Talerz z jedzeniem
Talerz z jedzeniem Źródło: Pexels / JÉSHOOTS
Rok 2020 był trudnym rokiem dla branży gastronomicznej. W tym czasie zyskiwały jednak platformy dowożące jedzenia do zamkniętych w domach w czasie pandemii Polaków. Z danych jednej z firm – Wolt – wynika, że rynek osiągnął wartość 1,3 mld zł.

Jeszcze przed pandemią, PizzaPortal.pl w swoim raporcie „Klikasz i jesz. Raport o rynku dostaw jedzenia w Polsce 2019” wskazywał, że branża dostaw rośnie w średnim tempie od 3-5 proc. rocznie. Wzrost liczby dostaw związany jest organicznie z rozrastającą się branżą gastronomiczną. Największą grupą klientów są osoby pomiędzy 15-34 rokiem życia. We wcześniejszych edycjach badania wskazywano, że rynek zamówień był wart 900 mln zł w 2018 roku, a w 2019 roku może być wart 1,3 mld zł.

Czytaj też:
Koniec eldorado Ubera i Glovo w Polsce? „Mniejsi są wyciskani jak cytryny”

Tymczasem badanie z marca 2020 roku wskazuje, że był on w ubiegłym roku wart już 1,8 mld zł. Do jego rozwoju przyczynia się znacznie cyfryzacja społeczeństwa, bo aż 64 proc. zamówień była dokonywana przy pomocy urządzeń mobilnych. Z komputera skorzystało 36 proc. zamawiających. W ujęciu globalnym eksperci szacują, że rynek usług dostaw żywności online osiągnie 99,7 mld dolarów w 2027 r. W 2018 r. branża była warta 23,5 mld dolarów.

Źródło: Wprost