Mają 24 lata, dyplom w kieszeni: uczą Polki i Polaków jak uprawiać warzywa i owoce na balkonie.
Artykuł sponsorowany

Mają 24 lata, dyplom w kieszeni: uczą Polki i Polaków jak uprawiać warzywa i owoce na balkonie.

Dodano: 
Patryk i Zosia mają 24 lata, uczą Polki i Polaków jak uprawiać warzywa i owoce na balkonie
Patryk i Zosia mają 24 lata, uczą Polki i Polaków jak uprawiać warzywa i owoce na balkonie Źródło: Materiał Partnera
Zosia i Patryk – bo o nich mowa – mają po 24 lata i od trzech sezonów uczą Polki i Polaków, że dostęp do warzyw i owoców prosto ze swojego balkonu, jest możliwy. Edukacja klientów, wsparcie posprzedażowe i bezpieczne opakowania w duchu zero waste to przepis na ponad 350 proc. większe zyski.

Z Uniwersytetu do szklarni

Założyciele Fabryki Rozsady, mają 24 lata, wiedzę z pokolenia na pokolenie i dyplom z zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.

- Od wielu lat łączyliśmy edukację i pracę przy rozsadach na własne potrzeby. Dotarło do nas, że idea posiadania własnych upraw już się przyjęła i pora na odważniejszy krok. Przekuliśmy wiedzę ze studiów do szklarni i rozwoju własnego biznesu zakładając fabrykarozsady.pl. Okazało się, że trafiliśmy idealnie w potrzeby Polek i Polaków. - mówi Patryk Piasek, Co-Founder & COO Fabryki Rozsady.

Sprzedaż na większą skalę przyniosła też, Zosi i Patrykowi, wiele zmian. Zaczynając od rozbudowy infrastruktury, przez stworzenie dedykowanej platformy internetowej i na całej logistyce kończąc. Z roku na rok stali się prężnie działającym przedsiębiorstwem, notującym stały wzrost sprzedaży.

Warzywa i owoce ze swojego balkonu

Rozsadowy e-commerce stał się Fabryką

Początkowo, mogli rozsady produkować na mniejszą skalę, dlatego skupili się na budowanie społeczności wokół Fabryki Rozsady. Swoją wiedze przelali na papier i w formie ebooków edukują, jak uprawiać rośliny - tak, aby każdy mógł to zrobić. Po trzech sezonach zbierają plony. W trzy miesiące od startu sprzedaży wyprzedali 95 proc., Tego, co przygotowali na ten sezon. Finalnie, wyprzedali 100 proc. produktów, a popyt był tak duży, że nie nadążali z produkcją roślin. Tym samym, zanotowali ponad 350 proc. wzrostu sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku.

- Widzimy, że klienci doceniają już nie tylko jakość produktów, ale też customer experience – właśnie doświadczenie podczas procesu zakupu często jest tym, co decyduje o zakupie w konkretnym sklepie. Nasi klienci wracają, a także tworzą silną społeczność wokół naszej platformy, social media zasypują owoce i warzywa z Fabryki. To naprawdę fajne widzieć realne zdjęcia owoców i warzyw z naszych produktów. - tłumaczy Patryk Piasek, Co-Founder & COO Fabryki Rozsady.

Warzywa i owoce ze swojego balkonu

Młodość, eko i innowacyjny sposób wysyłki

Twórcy Fabryki Rozsady chcieli, aby marka, którą tworzą rezonowała z ich wartościami. Dbają o to, aby ich rośliny były najwyższej jakości, dlatego musieli zaproponować swoim klientom również bezpieczny transport rozsad do ich domów. Po wielu długich i ciężkich godzinach, razem z konstruktorami i 

designerami stworzyli kartoniki ochronne, które skutecznie minimalizują ryzyko uszkodzenia roślin, nawet przez najbardziej nerwowego Kuriera. Pomysł i samo wykonane kartoników na tyle się im spodobały, że postanowili je opatentować. Jednak to nie wszystko.

- Staramy się być odpowiedzialni społecznie i nie generujemy zbędnego plastiku, ograniczamy śmieci. Wszystko, co może być wokół rozsad jest biodegradowalne, od klipsów (wykonane z biopolimeru) spinających rośliny z podporą, do osłonki doniczki zrobionej ze skrobi. Uważamy, że ekologia może iść w parze z designem. Nasze wizualizacje przypadły do gustu klientom, doceniają je i sami wracają do nas z informacją zwrotną, mówiąc, że to wszystko jest spójne. - dodaje Patryk.

Wyjątkowe opakowania dostrzegło także jury konkursu Art Of Packing, dając nominację w tegorocznej edycji konkursu, w kategorii freestyle.

Warzywa i owoce ze swojego balkonu

Wyróżnienie w Cyfrowych Rewolucjach

We wrześniu tego roku Fabrykę Rozsady wyróżniło jury konkursu mBanku, Cyfrowe Rewolucje. Nagrody przyznano w dwóch kategoriach: firma do 10 mln obrotu i między 10 a 50 mln. Na podium w pierwszej kategorii znalazła się Fabryka Rozsady.

- To było duże wyróżnienie dla nas. Dzięki nagrodzie, będziemy mogli przygotować się na kolejny sezon. Najbardziej cieszymy się z możliwości spotkania z ekspertami w kontekście UX naszego sklepu. Wygrana w konkursie to realna odpowiedź na nasze potrzeby. Tak, jak nasze rośliny - lubimy rosnąć, a Cyfrowe Rewolucje nam w tym bardzo pomogą. - mówi Patryk Piasek, Co-Founder & COO Fabryki Rozsady.