Sukces Agrii Polska to ludzie
Agrii jako jedyny dystrybutor w Polsce został wyróżniony nagrodą Orła Wprost Polskiego Rolnictwa w kategorii „Firma przyjazna środowisku”. Co to oznacza w praktyce?
To dla nas bardzo miłe i znaczące wyróżnienie, które przyjmujemy z pokorą. Funkcjonowanie branży rolniczej w dużej mierze jest uzależnione od klimatu i pogody. Agrii Polska jest firmą odpowiedzialną społecznie, dlatego chcemy wywierać pozytywny wpływ, m.in wyczulać na potrzebę świadomości ekologicznej.
Jako dystrybutor i producent nasion, nawozów i środków ochrony roślin jesteśmy świadomi wpływu, jaki wywieramy na środowisko naturalne. Właśnie ta świadomość w połączeniu z regularną analizą raportów ekologicznych i perspektywa Zielonego Ładu były przesłanką wprowadzenia strategii „Zielonych Horyzontów Agrii”, które są naszym zobowiązaniem wobec planety. „Zielone Horyzonty Agrii” to działania mające na celu ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko.
Zacznijmy od naszej oferty: w naszym portfolio klienci znajdą szeroką gamę produktów, które za sprawą swojego działania są przyjazne środowisku. W ubiegłym roku nasze trzy nawozy dolistne: FoliQ Amical, FoliQ Ascovigor i FoliQ Aminovigor otrzymały certyfikat ECO przyznany przez Instytut Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa, kwalifikujący do stosowania w rolnictwie ekologicznym (nr NE/531/2020). Ponadto możemy wskazać takie produkty jak: Super N46 – nawóz, który ogranicza straty azotu i redukuje ryzyko zanieczyszczenia środowiska naturalnego, ABS Activ i ABS Corn, które pozwalają ograniczyć ilość użytego fosforu, Amalgerol – produkt, który wspiera życie biologiczne gleby, a jego naturalne składniki wspomagają rozwój roślin. To również produkt do stosowania w rolnictwie ekologicznym. Należy także wspomnieć o gamie naszych mieszanek międzyplonowych oraz lucernach i soi, które pomagają wiązać azot atmosferyczny.
Odpowiedzialność i świadomość ekologiczna to również codzienne funkcjonowanie naszej firmy. Zgodnie z ideą „Zielone Horyzonty Agrii” w ostatnim czasie wprowadziliśmy kanistry dla nawozów dolistnych foliQ wykonane w 100 proc. z materiałów z recyklingu.
Podobnie wykonane są nasze materiały drukowane oraz część gadżetów, które wręczamy naszym klientom. Sukcesywnie zmieniamy nasze oddziały z „biur papierowych”, na „zielone biura”, w których zachęcamy do rezygnacji z faktur papierowych na rzecz faktur elektronicznych. W Agrii powołaliśmy zespół pracowników, którzy podczas regularnych spotkań dyskutują i opracowują kolejne działania wspierające naszą planetę.
Wyróżnienie Agrii jako firmy przyjaznej środowisku to zasługa całego zespołu. Mamy na uwadze fakt, że w miarę rozwoju firmy, technologii, testowania nowych rozwiązań i produktów stosowanych w branży powinna wzrastać świadomość ekologiczna i społeczna odpowiedzialność biznesu. Z dumą możemy powiedzieć, że to udaje się w naszym zespole! Z optymizmem patrzymy na przyszłość rolnictwa w Polsce i na świecie. Jesteśmy przekonani, że nawet najmniejsze działania przynoszą długofalowe rezultaty i zmianę, dlatego zachęcamy inne firmy do podejmowania wszelakich inicjatyw na rzecz środowiska. Tak naprawdę, to my wszyscy możemy ocalić naszą planetę i spróbować obrócić efekt domina w przeciwną stronę.
Po raz pierwszy jesteście również na podium w samej Złotej Setce Polskiego Rolnictwa, jeśli chodzi o dystrybutorów. Jaki to był rok dla Agrii i skąd tak dynamiczne wzrosty sprzedaży?
Bycie w ścisłej trójce dystrybutorów pokazuje, że konsekwentna realizacja strategii jest słuszna, przynosi rezultaty i motywuje do dalszej pracy.
Ostatni rok mimo pandemii był dobrym rokiem dla Agrii w każdym obszarze biznesowym. Widzimy efekty licznych, większych i mniejszych zmian wdrożonych w ostatnich latach. Stawiamy na rozwój organiczny. Systematycznie zwiększamy liczbę naszych Doradców Agrotechnicznych oraz ich wiedzę, co przekłada się bezpośrednio na wzrost liczby klientów i ich retencji. Nasze marki produktowe osiągnęły uznanie i mocną pozycję wśród klientów. Rozwijamy sprzedaż nawozów dolistnych FoliQ na rynku krajowym i rynkach zagranicznych. W naszym zakładzie w Aleksandrowie Kujawskim produkujemy nasiona na rynek krajowy, co więcej, rozwinęliśmy usługową produkcję nasienną rzepaku i kukurydzy na rynki europejskie.
Dzisiaj dystrybutorzy starają się maksymalnie uniezależnić od producentów, wypuszczając na rynek m.in. własne produkty nawozowe czy nasienne. Wasz FoliQ był jednym z pierwszych tego typu produktów i pomysłów na rynku dystrybucji.
Tak, od kilku lat obserwujemy modę na posiadanie własnych produktów przez dystrybutorów.
Dla nas to nie jest moda, tylko element strategii. Zespół Agrii ma olbrzymią wiedzę, doświadczenie w poszukiwaniu, wdrażeniu i rozwoju marek własnych. FoliQ, Nasiona Dalgety, Super N46 – z dumą mówimy o tych i pozostałych produktach. Wielokrotnie otrzymywaliśmy wyróżnienia, nagrody, ale najważniejsze jest dla nas zadowolenie klientów. W naszym odczuciu źródło sukcesu to praca, entuzjazm, wzajemna komunikacja i zaangażowania całego zespołu.
Cały czas inwestujemy w zakłady produkcyjne i ich zaplecze. Zakład nasienny w Aleksandrowie Kujawskim jest wyposażony w trzy niezależne linie produkcyjne przystosowane do produkcji materiału siewnego różnych gatunków roślin.
Zakład produkcji nawozów dolistnych FoliQ w Błoniu produkuje nawozy płynne w kilku formulacjach. Produkcja nawozów granulowanych jest oparta na metodzie otoczkowania wyselekcjonowanych produktów nawozowych (mocznik i NPK).
Pytam o gamę produktową, gdyż sam rynek dystrybucyjny w Polsce jest niezwykle nasycony. Mamy tak dużą liczbę podmiotów, które rywalizują między sobą, że marże z racji bycia samym pośrednikiem są coraz niższe. Czym Agrii wyróżnia się na tym tle?
„Agrii to Ludzie”. Od lat stawiamy na wiedzę i partnerską, długookresową współpracę z naszymi klientami i dostawcami. Dzięki szerokiej gamie produktowej dostarczamy naszym klientom odpowiednie rozwiązania do zmiennych warunków produkcyjnych, dobrane przez doradców agrotechnicznych Agrii. Doradcy Agrii są wyposażeni w cyfrowe narzędzie wsparcia w postaci aplikacji Agrii Baza z bieżącym dostępem do rejestru środków ochrony rośli, alertów polowych opartych o geolokalizację oraz inne narzędzia jak profesjonalny pH-metr, twardościomierz do wody, co w rezultacie definiuje i wpływa na nasz serwis.
Agrii łączy w sobie kompetencje dystrybucyjne i produkcyjne. Nasze know-how jest zaszyte w profesjonalnym zespole, ofercie i produkcji. Z pewnością należy podkreślić, że wyróżniamy się na rynku własną produkcją nasienną „Nasiona Dalgety”, produkcją nawozów dolistnych FoliQ i produkcją uszlachetnionych nawozów granulowanych Super N46, jak również linią nawozów ABS.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.