Przyjazna dla miasta, gotowa na przygodę – różnorodność zastosowań i wszechstronność nowej Toyoty C-HR
Artykuł sponsorowany

Przyjazna dla miasta, gotowa na przygodę – różnorodność zastosowań i wszechstronność nowej Toyoty C-HR

Dodano: 
Nowa Toyota CHR
Nowa Toyota CHR Źródło:Toyota
Stworzenie idealnego crossovera to nie lada sztuka. Samochody tego segmentu muszą zgrabnie łączyć zalety aut różnych klas, sprawdzać się zarówno w mieście, jak i na autostradzie, a oprócz tego zapewniać ponadprzeciętny komfort oraz poczucie bezpieczeństwa. Nowa Toyota C-HR to efekt wieloletnich prac i najnowsza interpretacja sprawdzonej receptury.

Narysowana z dbałością o detale, mocna, dynamiczna, a przy tym oszczędna i dostępna w wielu hybrydowych wariantach napędowych. Nowa Toyota C-HR jest jeszcze bardziej wszechstronna. Oto, jakie są jej kluczowe cechy i zalety.

Z nową Toyotą C-HR wszędzie tam, gdzie tylko sobie wymarzysz

Jak na nowoczesnego crossovera przystało, Toyota C-HR 2024 jest gotowa, by pełnić rolę jedynego lub głównego samochodu w rodzinie. Dwie twarze modelu sprawiają, że odnajdzie się on zarówno w mieście, jak i na autostradzie. Z czego wynika to harmonijne połączenie cech miejskiego auta z komfortem użytkowania SUV-a?

W drodze do sklepu, szkoły czy pracy łatwo docenić imponującą zwrotność, komfortowy układ jezdny, który nie boi się studzienek i krawężników, a przede wszystkim oszczędną hybrydę pod maską. W miejskich warunkach, Toyota C-HR Hybrid przez większość czasu porusza się z wykorzystaniem wyłącznie silnika elektrycznego, dzięki czemu spalanie i emisje są znacznie niższe niż w konwencjonalnie napędzanym aucie.

Crossover Toyoty błyszczy również wtedy, gdy walizki wędrują do bagażnika, a cel ustawiony w nawigacji oddalony jest o kilka godzin drogi. W trasie Toyota C-HR popisuje się solidnym momentem obrotowym i mocą, którą umożliwia dynamiczne wyprzedzanie. Wysoko można ocenić również wydajność napędu, bo wbrew mitom i legendom, hybryda napędzana wolnossącym silnikiem benzynowym potrafi być oszczędna również w trasie. Dodatkową zaletą jest cały arsenał w walce ze zmęczeniem, roztargnieniem i drogowymi zagrożeniami – dostępne w standardzie systemy bezpieczeństwa czuwają nad nami przez całą drogę.

Dowiedz się więcej »> https://www.toyota.pl/nowe-samochody/nowa-toyota-c-hr

Niepowtarzalny design nowej Toyoty C-HR

Przybliżając nową Toyotę C-HR, trudno nie wspomnieć o poprzedniku, od którego wszystko się zaczęło. Rewolucyjna stylistyka była nowym otwarciem dla całej klasy miejskich crossoverów. Samochód do złudzenia przypominający zaprezentowany wcześniej model koncepcyjny podbił serca klientów i do dziś wygląda atrakcyjnie, nawet na tle rynkowych nowości.

Udany projekt pierwszej generacji Toyoty C-HR sprawił, że do tworzenia nowej odsłony modelu styliści podeszli z konkretną misją – rewolucyjne zmiany nie były potrzebne. Zamiast tego, postawiono na uproszczenie formy – wysublimowane detale i gładkie powierzchnie nadwozia to zwiastun nowego języka stylistycznego Toyoty. Przednia część wyróżnia się wąskimi światłami LED i masywnym grillem. Z profilu w oczy rzuca się charakterystyczne przetłoczenie na przednich drzwiach – nie jest ono przesadnie agresywne, ale podkreśla dynamiczny charakter auta. Znajduje ono swoją kontynuację również w tylnej części, gdzie nowe LED-owe światła połączone są świetlną listwą ze znajdującym się w środkowej części emblematem z nazwą modelu. Felgi o średnicy od 17 do 20 cali współgrają z bryłą nadwozia. Wszystko to sprawia, że Toyota C-HR Hybrid wyróżnia się na tle konkurentów.

Oszczędne i wydajne napędy hybrydowe

Choć niepowtarzalny styl pomógł poprzednikowi szybko zająć wygodne miejsce w czołówce rankingu bestsellerów, Toyota C-HR zdołała podtrzymać dobrą rynkową passę i zasłużoną renomę głównie za sprawą niezawodnych i efektywnych układów napędowych. Hybrydowy crossover w nowej odsłonie również w tej dziedzinie wprowadza zupełnie nowe standardy, bo pod maskę trafiła hybryda piątej generacji. Nowe pokolenie zelektryfikowanego napędu to przede wszystkim mniejsze i lżejsze komponenty, większa moc i elastyczność oraz przyjemniejsze wrażenia z jazdy. Po raz pierwszy w tym modelu klienci mogą również wybrać wariant hybrydowy typu plug-in, a więc taki, który umożliwia ładowanie z gniazdka lub stacji ładowania i znacznie poszerza możliwości jazdy w trybie elektrycznym.

Nowa Toyota C-HR dostępna jest w wariantach 1.8 Hybrid, 2.0 Hybrid Dynamic Force z napędem na przednią oś i na 4 koła, a także 2.0 Hybrid Dynamic Force Plug-in. Czym wyróżniają się poszczególne wersje napędowe?

Podstawowa Toyota C-HR 1.8 Hybrid 140 KM to ekonomiczny wybór, który u większości kierowców nie pozostawi niedosytu. Średnie zużycie paliwa na poziomie od 4,8 l/100 km łączy się tu ze świetną dynamiką i elastycznością, a przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 9,9 s. Tych, dla których liczą się osiągi, zadowolą układy hybrydowe z 2-litrową jednostką spalinową. 197-konna hybryda przyspiesza od 0 do setki w 8,1 lub 7,9 s – szybsza jest w tym przypadku Toyota C-HR z napędem AWD-i. To rozwiązanie poprawia trakcję i pewność prowadzenia w trudnych warunkach i będzie nie do przecenienia np. na zaśnieżonym parkingu pod stokiem narciarskim.

Najszybszą, a także najoszczędniejszą wersją Toyoty jest hybryda plug-in. 223-konny wariant przyspiesza do 100 km/h w czasie 7,4 s, a średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie od 0,8 l/100 km. Jak to możliwe? Taki wynik uzyskamy, gdy skorzystamy z dobrodziejstwa hybrydy „z wtyczką”. Uzupełnianie energii np. w domowym garażu lub na miejskiej stacji ładowania pozwoli pokonać 66 km wyłącznie na prądzie. Gdy w baterii pozostanie minimalna ilość energii, Toyota C-HR nadal udostępni kierowcy pełną moc i pozwoli poruszać się w trybie elektrycznym równie oszczędnie jak klasyczną hybrydą Toyoty. To rozwiązanie łączy to co najlepsze z obu światów. W mieście możemy jeździć w 100% bezemisyjnie, a na autostradzie wciąż mamy do dyspozycji zasięg i swobodę znaną z aut spalinowych.

Sportowy charakter nowej Toyoty C-HR

Katalogowe dane i czas przyspieszenia do setki to jednak nie wszystko. Sportowy charakter crossovera Toyoty daje o sobie znać na wiele sposobów. Od opływowej sylwetki, przez pokaźną moc i moment obrotowy, aż po układ jezdny z precyzyjnie dostrojonymi amortyzatorami – w Toyocie C-HR wszystko pracuje na radość z jazdy. Nadwozie o doskonałej aerodynamice pozwala zmniejszyć opór opływającego powietrza, dzięki czemu zredukowane zostały zużycie paliwa i poziom hałasu.

Nowa Toyota C-HR została zaprojektowana z myślą o kierowcach, którzy cenią sobie sportowy charakter i dowodzi tego również kokpit auta. Deska rozdzielcza otacza kierowcę, wszystkie niezbędne przyciski i przełączniki są na wyciągnięcie ręki – ich obsługa nie wymaga odrywania uwagi od prowadzenia. Platforma TNGA pozwala ustawić fotel i kierownicę tak, by siedzieć możliwie nisko i poprawnie. Pozycja za kierownicą zapewnia doskonałe czucie samochodu na drodze, a sztywna konstrukcja poprawia właściwości jezdne.

W gamie nowej Toyoty C-HR znalazło się miejsce dla specjalnej wersji wyposażenia, która podkreśla sportowy charakter modelu i pozwala jeszcze bardziej docenić właściwości auta. Toyota C-HR GR Sport to dynamicznie stylizowany wariant auta. 19-calowe felgi (lub 20-calowe w wersji GR Sport Premiere Edition), emblematy GR Sport, kontrastujące z nadwoziem lakierowane na czarno elementy, tapicerka z ekologicznego zamszu i kontrastujące przeszycia w kolorze Sulphur to komplet, który sprawia, że crossover prezentuje się wyjątkowo rasowo.

Wszechstronna funkcjonalność nowej Toyoty C-HR

Niełatwo jest opanować sztukę łączenia wyjątkowego stylu z wszechstronnym charakterem. Japończycy ponownie zrealizowali plan nad wyraz zgrabnie – Toyota C-HR to auto jak najbardziej wielozadaniowe. Pomaga w tym cały szereg standardowych i opcjonalnych elementów wyposażenia, ale i to, co zawsze liczyło się najbardziej – adekwatne, dobrze wyważone wymiary zewnętrzne auta.

Długie na 4,36 m nadwozie skrywa przestronne wnętrze i bagażnik o pojemności do 388 litrów, który pozwala zapakować walizki na wakacyjny wyjazd. Dostęp do kufra jest ułatwiony dzięki oferowanej w wyższych wersjach elektrycznie otwieranej pokrywie bagażnika – ręce zajęte zakupami nie stanowią tu żadnego problemu. Załatwianie spraw w mieście, częste parkowanie, wsiadanie i wysiadanie również będzie przyjemnością. Czuwają nad tym elektroniczne systemy takie jak kamera cofania i czujniki parkowania. W niektórych wersjach bez dopłaty możemy cieszyć się także zaawansowanym asystentem parkowania Toyota Teammate Advanced Park, który samodzielnie wjedzie i wyjedzie z miejsca postojowego. W każdej wersji do wyposażenia bazowego należy również system SEA, czyli asystent bezpiecznego wysiadania z pojazdu. Pomaga on unikać zderzeń po otwarciu drzwi i wykrywa innych uczestników ruchu nadjeżdżających z tyłu.

Wszechstronność objawia się również w szerokich możliwościach personalizacji. Toyota C-HR Hybrid jest dostępna aż w sześciu wersjach wyposażenia. Gama kolorów zawiera 10 odcieni, ale liczba możliwych kombinacji jest znacznie większa – poszczególne kolory mogą być łączone z czarnym dachem, a w zależności od wariantu auta zmieniają się także felgi, dostępne w średnicach 17, 18, 19 i 20 cali. Wewnątrz, zależnie od wersji wyposażenia, czekają na nas różne tapicerki. Od materiałowych, czarnych obić, przez połączenie tkaniny i skóry aż po tapicerkę z ekologicznego zamszu Ultrasuede.

Niezależnie od tego, czy potrzebujemy auta do miasta czy w trasy, hybrydowy układ napędowy w każdym scenariuszu sprawdzi się równie dobrze. Oszczędny i niskoemisyjny na krótkich, miejskich trasach, a w trasie wyjątkowo elastyczny i mocny nawet wtedy, gdy podróżujemy w komplecie lub z ciężkimi bagażami.

Zaawansowane systemy bezpieczeństwa – bądź bezpieczny, gdziekolwiek pojedziesz

Bogate wyposażenie Toyoty C-HR obejmuje imponujący zestaw systemów, które poprawiają bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów. Toyota T-MATE to nazwa kompletnego portfolio układów, które na bieżąco monitorują drogę i otoczenie auta. To coś więcej niż druga para oczu, bo do niektórych z systemów bardziej pasowałoby określenie „szósty zmysł”.

Na długiej liście standardowego wyposażenia crossovera znalazły się m.in. przydatny szczególnie na autostradzie inteligentny tempomat adaptacyjny, system monitorowania martwego pola w lusterkach, opisany wyżej asystent bezpiecznego wysiadania z pojazdu, a także kamera cofania z liniami pomocniczymi.

Bez dopłaty możemy polegać również na układzie wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia, który wykrywa pojazdy, pieszych, rowerzystów i motocyklistów, systemie EDSS, który odpowiada za awaryjne zatrzymanie pojazdu, a także funkcji ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA). Kompletna gama cyfrowych asystentów mocno wykracza poza to, czego obecnie wymaga prawo. Bezpieczeństwo gra tu pierwszoplanową rolę.

Opcjonalne systemy takie jak Toyota Teammate Advanced Park poprawiają zarówno komfort jazdy jak i bezpieczeństwo. Asystent parkowania nie dopuści bowiem do kolizji z innym samochodem, nie zdarza mu się zamyślić i w swojej misji gwarantuje niezawodność.

Nowa Toyota CHR3
Źródło: Toyota