Na 100-kilometrowym odcinku między miastamiBuxtehude – Bremerhaven – Cuxhaven zacznie kursować 14 zasilanych wodorem pociągów Coradia iLint.
Dotychczas na tej trasie kursowały dwa składy zasilane wodorem, które w ciągu 1,5 roku przejechały 180 tys. km – informuje RailTech.Com. Coradia iLint ma jeden zbiornik paliwa, wystarczające do przejechania do 1 tys. km. Producentem pociągu jest francuski koncern Alstom.
Alstom dostarczy nie tylko wodorowe pociągi dla Dolnej Saksonii. Uzyskał również zamówienie na 27 składów od operatora kolejowego obszaru metropolitalnego Frankfurtu nad Menem – pociągi mają być gotowe do końca 2022 r. Wartość kontraktu wynosi 500 mln euro. Alstomowi zamówień nie zabraknie ‒ koncern podpisał również listy intencyjne dotyczące 60 pociągów wodorowych dla Dolnej Saksonii, Nadrenii Północnej-Westfalii, Badenii-Wirtembergii i Hesji.
Jak donosi RailTech.com, pociąg Coradia iLint był testowany również w Holandii.
Pociągi zasilane ogniwami paliwowymi nie produkują gazów spalinowych, podczas wytwarzania energii elektrycznej powstają jedynie woda i ciepło.
Czytaj też:
Chiny liderem w produkcji wodoruCzytaj też:
Wyspy irlandzkie stawiają na wodórCzytaj też:
Duńczycy mają plan. Wyprodukują wodór z wiatraków morskich
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.